Menu Home

Du vil gerne starte egen forretning: Hvad bør du overveje?

Der er uden tvivl en masse, som du er nødt til at tænke over, når du gerne vil starte egen forretning. Hvis du er landet på denne side – og allerede gør dig overvejelser om at starte en forretning – har du højst sandsynligt allerede en idé til, hvad du skal sælge og til hvem. Det er selvfølgelig første start! Dog er der meget andet omkring det at starte forretning, og disse elementer vil vi forsøge at gøre dig opmærksom på i denne artikel. 

Det administrative

Der er meget administrativt, som du bør sætte dig ind i, når du starter forretning. Hvis du ikke er uddannet økonom eller har megen erfaring indenfor dette felt, kan det være en god idé at investere i et regnskabsprogram. Det kan måske ligefrem være en god idé, at leje en bogholder – eller måske du allerede er så langt i opstartsprocessen, at det giver mest mening af hyre en bogholder på fuld tid? 

 

Man kan hurtigt komme til at bruge en masse tid på det økonomiske og det administrative, når man starter virksomhed. Det er vigtigt at huske, at du skal prioritere din tid, så du i sidste ende skaber mere værdi for virksomheden.  

Skal du have et kontor? 

Efterfølgende bør du overveje, om du skal have et kontor. For nogle giver det mening, og for andre giver det slet ikke mening. Det handler jo også om, hvilken branche du er i. Måske er det mere relevant, hvis arbejdet kræver en masse gruppearbejde, at opstarte et kontor. Modsat giver det måske ikke mening, hvis al dit/jeres arbejde udelukkende foregår online. 

 

Hvis du beslutter dig for at starte et kontor, er det også vigtigt, at du overvejer, hvordan du skaber en god atmosfære – både for dig og dine ansatte. Yderligere skal du overveje, om du har ressourcerne til at købe udstyr til et helt kontor. Philips er det sikre valg for mange, men der findes utrolig mange IT brands, som kan forsyne dit kontor med godt udstyr. 

Markedsføring 

Til slut er du nødt til at overveje din markedsføring. I de fleste brancher er markedsføring altafgørende i mange tilfælde. Har du overvejet, om du skal klare markedsføringen selv, eller om du skal outsource den til et bureau? 

 

Du bør i forbindelse med markedsføring også overveje, hvad dine vækstmål for virksomheden er og hvordan du har intentioner om at nå målene. Hvem er målgruppen og hvordan kan du nå ud til dem? Markedsføring er et komplekst felt og ofte undervurderet. Dog kan det være en god idé, at implementere diverse markedsføringsinitiativer – enten via outsourcing eller ved at gøre det selv. 

Categories: Indlæg

admini