Personlig branding er en proces, hvor du arbejder med, hvordan du fremstår udadtil, som professionel indenfor din branche. Du skal differentiere dig og skille dig ud fra gennemsnittet.

Dit personlige brand skabes omkring din karriere og din personlighed, og det skal udtrykke dig som unikt individ, men samtidig være præcist for, hvem du reelt er.

Med et godt personligt brand kan du nemt og hurtigt gøre det klart for potentielle arbejdsgivere, hvem du er og, hvad de kan forvente, hvis de ansætter dig som freelancer.

Derfor får du her min checkliste, som jeg har brugt, da jeg skulle bygge mit eget personlige brand op. Og det hjalp mig til masser af jobs, men det kræver kontinuerlige opdateringer og det bliver ikke perfekt i første hug.

Derfor burde alle have et personligt brand

Personlig branding burde være noget alle arbejdede med at skabe. Det er ikke kun for freelanceren eller iværksætteren – det er den hemmelige ingrediens, som skiller dig ud fra mængden, når du sender dit CV ud.

Ved at udvikle et personligt brand, vil du også kunne styre din egen karrierevej, da du og potentielle arbejdsgivere får et unikt indblik i, hvem du er, hvad du brænder for og hvor du kan bidrage i stillingen.

Så sørg for at dit brand altid er i kongruens med, hvem du i virkeligheden gerne vil være.

Byg dine platforme

Hvis du vil have et stærkt personligt brand, er det en drøngod idé at lave en personlig hjemmeside. Opkald den efter dit navn og brug den til at dele viden, hvis du vil, eller brug den til at have dit CV og diverse eksamensbeviser og kursusbeviser liggende.

Hvis du synes det lyder som over-kill, også ift. at LinkedIn kan det samme, så skal du endelig ikke undervurdere, hvor meget det giver dig, når virksomheder skal ansætte. Det viser at du er villig til at gå det ekstra skridt for at få succes.

Derudover er det vigtigt at du tænker over, hvordan du fremstår på samtlige sociale medieplatforme. Rekruttører lever af at trawle LinkedIn, men når LinkedIn bliver ensformigt for dem, kan de hurtigt ende med at kigge dine andre sider igennem. Så sørg for at skjule festbillederne fra folk du ikke kender og, hvad dertil ellers høre.

Identificér dine unikke kompetencer og styrker og vis dem

ALLE er glade, smilende, professionelle og lærenemme i deres CV og ansøgninger. Det er du selvfølgelig også, men sørg for at du viser det og ikke bare påstår det.

Sørg for at du skiller dig ud, når du skal have freelancearbejde. Hvis du har lavet et projekt, hvor du løbende fik mere ansvar, så fortæl kort om det – så viser du at du er lærenem og professionel uden blot at påstå det.

Vær dig selv

Find din egen stil. Alt hvad jeg har nævnt her er fuldstændig ligegyldigt, hvis du ikke kan se dig selv i det. Du skal ikke gøre som alle andre, og bare følge med flokken. Find din egen stil, dine egne måder at formulere, hvem du er som kollega og freelancer. Så bliver du gladest for at skabe dit brand – og du kommer til at blive gladest for din næste freelanceopgave.

Hvis du står og leder efter din næste freelancer, eller søger job, så gå ind på Ballisager.com og få hjælp med din næste ansættelse eller jobsøgning.

Kategorier: Uncategorized

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *