Sådan optimerer du brugeroplevelsen på din affiliate-hjemmeside

 

I løbet af de seneste par år, er antallet af affiliate sider steget markant, hvilket har fået flere danskere til at læse mere omkring søgemaskineoptimering.

Det har gjort markedet for flere brancher meget svært, fordi antallet af sider er vokset, og kampen om placeringer i Google er blevet skærpet. En stor del af de nye affiliate sider mangler dog kvalitet og kendskab til at optimere sin hjemmeside fuldt ud.

Her kommer derfor et godt On-page SEO-råd, der skal danne fundamentet for en god rangering i Googles søgeresultater.

Brugeroplevelse er altafgørende

Brugeroplevelsen på siden er en altafgørende faktor, for at holde på kunden. Hvis hjemmesiden ser rodet ud, kan det være svært og uoverskueligt for kunden at navigere rundt på siden.

Det er derfor vigtigt at sætte kategorier og sider overskueligt op, så det er nemt at være bruger på siden. Konkurrencen på internettet er i dag så stor, at brugerne hurtigt bliver utålmodige, hvilket resulterer i at de vælger en af konkurrenterne.

Eksempel:

Fairlaan.dk er en affiliate side, der sammenligner forskellige låntyper og udbydere. Denne branche har over de seneste år været under massivt pres, da mange nye aktører er tilkommet markedet. Det er derfor utrolig vigtigt for denne virksomhed, at strukturere hjemmesiden således at den er nem og overskuelig for brugeren, for derved at differentiere sig fra de mange konkurrenter, og samtidig holde på brugeren i længere tid.
Google kan se hvor lang tid brugerne bliver på siden, og bruger denne data i den samlede validering og rangering af hjemmesiden.

Brugeroplevelse og Hastighed er ikke kun til for brugeren skyld

Hastighed går hånd i hånd med brugeroplevelse, da hastigheden på siden er en stor del, af det billede som brugeren har, af den samlede brugeroplevelse. Loadingtiden mellem siderne er derfor utrolig vigtigt, ikke mindst i forhold til Google, der skal rangere virksomheden i søgerresultaterne.

Den samlede brugeroplevelse, er først og fremmest til for at tilfredsstille brugeren af siden, men i lige så høj grad til for at gøre det nemt for Google at navigere rundt på siden.

For at imødekomme langsom loadinghastighed mellem sider og kategorier, er der flere plug-ins der er effektive.

Kraken.io

De fleste affiliate sider er lavet i WordPress, og der vil derfor tages udgangspunkt i plug-ins til dette CMS system.

Kraken.io er et billedkomprimerings plug, der hjælper med at komprimere billedstørrelserne i dataformat på siderne. Har man derfor en billedtung hjemmeside, vil det være en god idé at installerer dette plug-in, for derved at opnå hurtigere loadinghastigheder mellem siderne.

WP Super Cache

Dette plug-in er med til at strukturere den samlede data på siden, så den er nem tilgængelig når siderne loades. Cache opbevarer data i et ”highspeed område”, og man skærer derved hele databeregningen og trafikken mellem hjemmeside og hosting fra i loadingentiden. Dette plug-in opdaterer selv, og vil derfor cache nyt indhold, når siden løbende bliver opdateret

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>