I løbet af de seneste par år, er antallet af affiliate sider steget markant, hvilket har fået flere danskere til at læse mere omkring søgemaskineoptimering.

Det har gjort markedet for flere brancher meget svært, fordi antallet af sider er vokset, og kampen om placeringer i Google er blevet skærpet. En stor del af de nye affiliate sider mangler dog kvalitet og kendskab til at optimere sin hjemmeside fuldt ud.

Her kommer derfor et godt On-page SEO-råd, der skal danne fundamentet for en god rangering i Googles søgeresultater.

Brugeroplevelse er altafgørende

Brugeroplevelsen på siden er en altafgørende faktor, for at holde på kunden. Hvis hjemmesiden ser rodet ud, kan det være svært og uoverskueligt for kunden at navigere rundt på siden.

Det er derfor vigtigt at sætte kategorier og sider overskueligt op, så det er nemt at være bruger på siden. Konkurrencen på internettet er i dag så stor, at brugerne hurtigt bliver utålmodige, hvilket resulterer i at de vælger en af konkurrenterne.

Eksempel:

Fairlaan.dk er en affiliate side, der sammenligner forskellige låntyper og udbydere. Denne branche har over de seneste år været under massivt pres, da mange nye aktører er tilkommet markedet. Det er derfor utrolig vigtigt for denne virksomhed, at strukturere hjemmesiden således at den er nem og overskuelig for brugeren, for derved at differentiere sig fra de mange konkurrenter, og samtidig holde på brugeren i længere tid.
Google kan se hvor lang tid brugerne bliver på siden, og bruger denne data i den samlede validering og rangering af hjemmesiden.

Brugeroplevelse og Hastighed er ikke kun til for brugeren skyld

Hastighed går hånd i hånd med brugeroplevelse, da hastigheden på siden er en stor del, af det billede som brugeren har, af den samlede brugeroplevelse. Loadingtiden mellem siderne er derfor utrolig vigtigt, ikke mindst i forhold til Google, der skal rangere virksomheden i søgerresultaterne.

Den samlede brugeroplevelse, er først og fremmest til for at tilfredsstille brugeren af siden, men i lige så høj grad til for at gøre det nemt for Google at navigere rundt på siden.

For at imødekomme langsom loadinghastighed mellem sider og kategorier, er der flere plug-ins der er effektive.

Kraken.io

De fleste affiliate sider er lavet i WordPress, og der vil derfor tages udgangspunkt i plug-ins til dette CMS system.

Kraken.io er et billedkomprimerings plug, der hjælper med at komprimere billedstørrelserne i dataformat på siderne. Har man derfor en billedtung hjemmeside, vil det være en god idé at installerer dette plug-in, for derved at opnå hurtigere loadinghastigheder mellem siderne.

WP Super Cache

Dette plug-in er med til at strukturere den samlede data på siden, så den er nem tilgængelig når siderne loades. Cache opbevarer data i et ”highspeed område”, og man skærer derved hele databeregningen og trafikken mellem hjemmeside og hosting fra i loadingentiden. Dette plug-in opdaterer selv, og vil derfor cache nyt indhold, når siden løbende bliver opdateret

 

Categories: Artikler

0 thoughts on “Sådan optimerer du brugeroplevelsen på din affiliate-hjemmeside”

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Related Posts

Artikler

Sådan starter du let din egen blog

Efterhånden er der kommet flere og flere bloggere til – og stadig er der mange, der ønsker at komme i gang. Men det behøver slet ikke være så svært at starte op – jovist skal Read more…

Artikler

Sådan undgår du at stå uden betaling for dit arbejde

De fleste online freelance opgaver foregår mellem 2 personer der ikke kender hinanden på forhånd. Problemet ligger i at arbejdsgiveren gerne vil være sikker på at få et godt stykke arbejde, og freelanceren gerne vil Read more…

Artikler

Få mere stabil økonomi som freelancer

Der er mange, som går med en drøm i maven om at blive freelancer, men vejen dertil er ikke nem. Det er især bekymringer om økonomien, som holder folk tilbage, og det kan der være Read more…