Ligesom Facebook, er Instagram et yderst fordelagtigt værktøj, hvis du vil markedsføre dit produkt og samtidig nå ud til en bred målgruppe.

Instagram har nemlig mere en 800 millioner aktive brugere anno 2017, og markedsføre du din virksomhed og dit produkt rigtigt, er der altså stor succes på den online platform.

Med Instagram – som er en yderst interaktiv platform – kan du nemlig fortælle en visuel historie om dit brand og øjeblikkeligt engagere dig med dine følgere, uanset hvor de befinder sig.

Ønsker du at vide mere, er du ny på Instagram, eller behøver du nogle tips, der kan hjælpe dig med at blive endnu bedre til at bruge platformen, så læs videre nedenfor.

Brug hashtags

Hashtags er en stor del af Instagram. Er du ikke fortrolig med begrebet, er hashtags i bund og grund en måde hvorpå brugere kan finde dig når de søger efter en bestemt ting på deres smartphone-app.

Det er derfor en god idé at bruge nogle generelle hashtags sammen med hver indlæg, idet det gør dig mere synlig på den online platform. Sørg dog for ikke at bruge for mange, idet det kan give et forkert signal til brugerne.

Udover de generelle hashtags, er det fordelagtigt at benytte hashtags specifikke til dit brand, blandt andet din virksomheds navn, men også unikke tags for de enkelte marketingkampagner, som din virksomhed kører. Det kunne blandt andet være et unikt tag i forbindelse med en Instagram-konkurrence, der både vil promovere konkurrencen, og giver samtidig dine følgere muligheden for at se deres konkurrenter og skabe forbindelse til andre deltagere.

Et specifikt eksempel kunne her være damask.dk, som blandt andet udbyder dækkeservietter fra Georg Jensen. På deres Instagram-profil – som hedder ”georgjensendamask” – bruger de i forbindelse med et billede af et dækket bord, hvor de skal promovere dækkeservietter, hashtags som ”vævet”, ”tekstiler”, ”linned”, ”borddækning” og ”georgjensendamask”.

Her har de altså kombineret generelle hashtags med et brand-specifikt hashtag, nemlig deres virksomheds navn, for at nå ud til så mange brugere som muligt.

Fokuser på dine kunder

For at skabe en så interaktiv online community som muligt, er det vigtigt at fokusere på dine potentielle kunder.

Dette kan gøres på mange måder. Den mest optimale måde at gøre dette på, er at dele dine følgeres billede på virksomhedens Instagram-side – selvfølgelig med deres tilladelse – og på denne måde også hjælpe dem med at opnå flere følgere.

Tager vi igen eksemplet med damask.dk, kunne et oplagt billede at dele eksempelvis være en kunde, som har købt deres dækkeservietter, og taget et billede af produktet i en specifik content. På denne måde markedsfører man både produktet, men gør samtidig også følgerne tilfredse, idet man skaber en interaktiv platform.

Udover at dele følgeres billeder, skaber du også en interaktiv community ved at like følgers billeder, kommentere på deres opslag og svare på følgeres kommentarer til din virksomheds-sides opslag.

På denne måde, er de ikke kun en del af jeres community, men I bliver omvendt også en del af deres. Jo mere engagement du som virksomhed viser for dine følgere, vil kun bidrage til en stærkere online marketing, og vise sig at være fordelagtigt for din virksomhed i længden.

Categories: Artikler

0 thoughts on “Sådan får din virksomhed succes på Instagram”

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Related Posts

Artikler

5 ting du skal bruge som freelancer

Hvis du gerne vil have frihed og mulighed for at tjene mange penge, så er en freelance karriere for dig. Der er dog mange, som synes at det virker svært at komme i gang.

Artikler

Sådan starter du let din egen blog

Efterhånden er der kommet flere og flere bloggere til – og stadig er der mange, der ønsker at komme i gang. Men det behøver slet ikke være så svært at starte op – jovist skal Read more…

Artikler

Sådan undgår du at stå uden betaling for dit arbejde

De fleste online freelance opgaver foregår mellem 2 personer der ikke kender hinanden på forhånd. Problemet ligger i at arbejdsgiveren gerne vil være sikker på at få et godt stykke arbejde, og freelanceren gerne vil Read more…