Facebook annoncering er i løbet af de seneste år blevet en af de mest konkurrenceprægede annonceringsplatforme online. Dette skyldes dels, at flere end 2 milliarder mennesker er på Facebook, og dels at Facebooks annonceringsplatform giver dig utrolig mange muligheder for segmentering af din målgruppe.

Skal du så være på Facebook med din forretning? Det korte svar er afgjort ja – men du skal også gøre det ordentligt, for du din virksomhed er ikke den eneste, der benytter det populære medie til at promovere produkter.

Derfor får du her 2 konkrete forklaringer af kampagnemålsætninger, som du bør benytte når du annoncerer på Facebook.

Dynamisk retargeting

De fleste af os kender formegentlig godt annoncerne der forfølger en overalt på nettet med de produkter, som man lige har kigget på under et besøg i en webshop. Og uanset hvad man synes om dem, så viser data gang på gang at det er rentabelt at markedsføre sine produkter på denne måde.

Netop denne form for annoncering kan også overføres til Facebook igennem såkaldt ”Dynamisk retargeting”. Her målretter du personer, som i løbet af en given tidsperiode har set på produkter eller tilføjet dem til sin kurv i din webshop uden at fuldende købet. Disse personer vil herefter få vist en annonce indeholdende de produkter, som de har kigget på.

Kampagnen opsættes med et såkaldt produktkatalog, som i de fleste CMS systemer kan oprettes med et plugin. Dette uploades til Facebook, hvorefter man synkroniserer det konkrete produktkatalog med sin kampagne.

Lead ads

Ud over at du kan bruge Facebook til at skabe direkte salg, foreligger der også et gyldent redskab til opbygning af din e-mailliste – en mulighed du ikke må overse.

Kampagnemålsætningen hedder ”Lead ads” og er helt konkret en annonce, som ender i en formular, når du klikker på den. Fordelen er her, at Facebook allerede kender alle brugere på Facebooks navn og e-mail, hvorfor formularen er udfyldt på forhånd. Dermed skal der ikke mere end 2 klik til, før end at din målgruppes navn og e-mail ligger på din samlede liste.

En virksomhed som har oplevet stor succes med dette er Georg Jensen Damask. De har på kort tid skabt en stor e-mail liste netop ved hjælp af Lead ads, hvilket betyder, at de fremover øge deres omsætning netop gennem de potentielle kunder på e-maillisten.

Der er naturligvis mange andre interessante kampagnemålsætninger på Facebook, som du bør tage med i dine overvejelser, når du implementerer Facebook annoncering som en del af din digitale strategi.

De ovenstående er dog kampagnemålsætninger, som har vist sig at fungerer for en særdeles lang række af virksomheder.

Kategorier: ArtiklerUncategorized

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *